زهره مهرنوروزی- پیش از سوار شدن در خط «نوبهار» به راننده تاکید می کنم تقاطع «عمار یاسر» پیاده می شوم این شرط هرروزه من برای سوار شدن در تاکسی مقصد نوبهار است. راننده تاکسی هم گفت: بنشینید. همه رانندگان این مسیر می دانند مسافر تقاطع عمار یاسر باید زیر پل تقاطع غیر همسطح و یا جایی در ابتدای تقاطع پیاده شود، بنابراین بجای عبور از زیر گذر و پیاده کردن مسافر در کوچه 9 بلوار شهدای 15 خرداد که مسافربینوا باید دو خیابان پر خطر را تا رسیدن به مقصد طی کند و خطر احتمال تصادف بسیار زیاد است، بهتر است همین ابتدای تقاطع جایی نرسیده به زیر پل پیاده شوند. آن روز یعنی 11 اردیبهشت ماه به عنوان یکی ازمسافران دوبار به راننده تاکید کردم به جای عبور از زیر گذر از سر پل عبور کند یکی هنگام سوار کردن یک مسافر جدید و یک بار هم وقتی کرایه را نقد به دست راننده سپردم. اما در کمال ناباوری راننده مسیر زیر گذر را انتخاب کرد درحالی که به شدت ناراحت بودم ولی با تسلط بر اعصابم به راننده گفتم: آقای راننده من گفتم از سر پل بروید چرا توجه نکردید؟
راننده گفت: شما نگفتید. به او گفتم که هم در مبدا و هم در بین راه دوبار گفتم. راننده که جوابی نداشت در کمال بی ادبی چیزی گفت که دور از شان بود و با عصبانیت تمام خواست پولم را پس بدهد و من که از حرف دور از شان یک راننده با مسافر متعجب بودم نمی دانستم چه جوابی بدهم با ناراحتی سر کوچه 9 بلوار 15 خرداد پیاده شدم. اما مقصر اصلی این بگو و مگوهای بین راننده و مسافر این مسیر در وهله اول سازمان تاکسی رانی است که نظارتی بر اوضاع ندارد و اجازه می دهد اینگونه اتقاقات ناگوار رخ دهد. رفتار تاکسی رانی با این مسیر مثل خارج از محدوده است تاکسی ویژه ندارد برای آمدن از داخل شهر به 55متری عماریاسرهیچ خط تاکسی تعریف نشده است ولی تاکسی های برگشتی از نوبهار به این مسیر می آیند در حالی که ایستگاه تاکسی ندارد. حتی ناوگان اتوبوس رانی برای رفتن به این خط ناوگان اتوبوس رانی هم تعریف نشده است اما در مسیر برگشت اتوبوس های جمکران به سمت میدان مطهری و فراشاهی به سمت بازار از آنجا عبور می کنند. ظاهرا در نزد مدیران شهری این منطقه خارج از محدوده است به همین علت خدمات حمل و نقل عمومی نصفه نیمه و ناقص است.
در حالیکه این امکان وجود دارد که برای 55 متری عمار یاسر یک خط گردشگری تعریف کنند و یا تمام تاکسی های نو بهار را اجباری کنند که بجای زیر گذر از روی پل عبور کنند. در زمینه ناوگان هم اتوبوس های فراشاهی می توانند یک ایستگاه در زیر پل تعبیه کنند تا مسافر مجبور نباشد مسیر طولانی را از ابتدای جهاد تا اواسط عماریاسر را پیاده طی کند. این مشکل از آنجا نشات می گیرد که سواره ها برای ما پیاده ها تصمیم می گیرند پیداست که آنها به عنوان مسئول من شهروند را که رفت و آمدم در این شهر وابسته به حمل و نقل عمومی است درک نکنند و دغدغه مرا نداشته باشند.