در نشست شورای اتحادیه اروپا بررسی خواهد شد؛
تاریخ : 1403/02/3 12:25
شناسه : 407855

وزرای خارجه اتحادیه اروپا بار دیگر به منظور بحث و تبادل نظر درباره ارسال تسلیحات به اوکراین، تصمیم‌گیری درباره دارایی‌های روسیه و همچنین اعمال تحریم علیه ایران، امروز تشکیل جلسه می‌دهند.

به نقل از تاس، وزرای خارجه اتحادیه اروپا بار دیگر در نشست عادی شورای اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، جنگ‌های جاری در اوکراین و خاورمیانه را مورد بررسی قرار خواهند داد.

تاس نوشته است که در آستانه این اجلاس، یکی از دیپلمات‌های عالیرتبه اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت که وزرای خارجه اروپایی موضوع تحویل فوری سامانه‌های پدافند هوایی و ضدموشک به اوکراین شامل سامانه پاتریوت را مورد بررسی قرار خواهند داد. وزرای دفاع اتحادیه اروپا نیز به این بحث ملحق می‌شوند.

به گفته وی، شورای اتحادیه اروپا همچنین مساله استفاده از دارایی‌های مسدودشده روسیه به نفع و در راستای کمک به کی‌یف را به بحث می‌گذارد.

درباره خاورمیانه نیز، وزرای خارجه اتحادیه اروپا به‌دلیل آنچه «تنش اخیر در منطقه پس از حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و حمله‌های تلافی‌جویانه تهران» خوانده شده است، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را ارزیابی خواهند کرد. همچنین به نوشته تاس، وزرای خارجه اتحادیه اروپا بر روی یافتن راه‌حلی برای حل و فصل جنگ غزه نیز تمرکز خواهند کرد.

پاسخی بگذارید